فکت کوینز

آموزش جامع بلاک چین و ارزهای دیجیتال

فکت کوینز

آموزش جامع بلاک چین و ارزهای دیجیتال

فکت کوینز

''فکت کوینز'' حاصل تلاش یک تیم متخصص وعلاقمند درزمینه بلاک چین وارزهای دیجیتال است که سعی می کند مقالات آموزش های مرتبط را با کیفیت بالا به علم اندوزان ارائه نماید وب سایت www.factcoins.com

طبقه بندی موضوعی

پروتکل های استخراج

سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۱:۰۴ ب.ظ

 

همانطور که می دانید فرآیند استخراج ، بلاک های جدیدی به زنجیره بلاک اضافه می کند .و تغییر در تاریخچه تراکنش ها را دشوار می کند.در این مقاله به بررسی پروتکل های استخراج می پردازیم.

 

ماینینگ به دو صورت انجام می شود:

استخراج انفرادی (Solo mining): در این روش ماینر تلاش می کند بلاک های جدیدی را به تنهایی تولید کند . درآمد حاصل از پاداش بلوک و هزینه های معامله کاملا به خود او اختصاص می یابد .

 

استخراج استخری(Pooled mining): در این روش ماینرها منابع خود را با منابع سایر ماینرها به کار می گیرند.و تشکیل استخر استخراج (pool) داده تا بلاک ها را پیدا کند . و درآمد حاصل از آن بین استخراج کنندگان استخر تقسیم می شود .

 

استخراج انفرادی

همانطور که در زیر نشان داده شده است ، ماینرهای انفرادی معمولاً از bitcoind برای گرفتن تراکنش های جدید از شبکه استفاده می کنند. Bitcoind یک سرور full node است که یک شبکه P2P ایجاد کرده ، بلاکچین را همگام سازی می کند و تراکنش ها و بلوک ها را تأیید می کند.

نرم افزار استخراج بطور دوره ای با استفاده از پروتکل getblocktemplate برای تراکنش های جدید از bitcoind پرس و جو می کند ، لیستی از تراکنش های جدید به علاوه کلید عمومی که تراکنش coinbase باید به آن ارسال شود ، را ارائه می دهد.

 

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی